Iris_Joyce_at_work_on_her_typewriter_in_an_office_prior_to_joining_the_Women's_Land_Army_in_1942._D87928 godzin za biurkiem

Ani jedna część naszego ciała nie jest stworzona do tego, żeby spędzać tyle czasu w jednej pozycji. Oczywiście czasami nie mamy wyjścia – deadline za 3 godziny i nie możemy odejść od komputera, póki nie pojawi się radosny komunikat „wiadomość z załącznikiem została pomyślnie wysłana”. Zazwyczaj jednak w ciągu dnia mamy kilka chwil dla siebie. Masz czas, żeby ciągle uzupełniać kubek z kawą? Masz czas, żeby poplotkować z kumpelą z biura?

Część z tego czasu poświęć na biurową gimnastykę!

Office_Stretch_w

 Podstawy: wybieram ruch, kiedy tylko mogę!

W poprzednim artykule o 2 prostych zasadach zdrowego trybu życia zimą znalazły się proste tipy, jak się ruszać i odżywiać zimą. Kiedy pogoda nie sprzyja długim spacerom, kompletnie odpuszczamy sobie wyjścia na świeże powietrze. Błąd! Dotleniony mózg, rozgrzane mięśnie, wyostrzone zmysły – takie bonusy przynosi regularne spacerowanie.  W drodze do pracy wyjdź z tramwaju przystanek wcześniej i brakujące kilkaset metrów do firmy przejdź pieszo. Zajmie ci to kilka minut, ale nie ma lepszej rozgrzewki przed dniem pełnym zadań!

W biurze wybieraj schody tak często, jak to jest tylko możliwe. Jasne – w ołówkowej sukience i na wysokiej szpilce nikt nie zmusi cię do chodzenia po schodach – teraz nie wyobrażasz sobie życia bez windy. A może kompromis? Miesiąc wchodzenia i wjeżdżania – pół na pół? Po miesiącu przyzwyczajenie do windy powinno minąć, a satysfakcja zrobi na tobie wrażenie!

Koleżanka idąc do kuchni przynosi też jedną kawę tobie? Piszesz na firmowym czacie do kumpla, który siedzi w pokoju obok? Jeśli masz czas – rusz się! Pójdź do kuchni razem z tą koleżanką, przekaż news koledze osobiście.

Wiele osób z problemami kręgosłupa wybiera piłkę do siedzenia zamiast krzesła. Pierwsze chwile są ciekawe, czujesz ciekawość i jesteś pewna, że to był dobry pomysł. Ale potem… chcesz przebić tę wielką piłkę! Po kilku godzinach część osób ma zdrętwiałe, obolałe „ciągłymi ćwiczeniami ciało”. Nie daj się zniechęcić! Zmęczenie minie i przyzwyczaisz się do nowego sposobu siedzenia przy biurku. Po kilku tygodniach będziesz sobie wdzięczna, że zdecydowałaś się na tę zmianę.

 

Wykorzystaj każdą okazję, żeby rozprostować kości

2796220406_886f5e0b6d Zrelaksuj plecy

Usiądź na krawędzi krzesła, ściągnij łopatki i wyprostuj ramiona. Podnieś ręce do góry, dłonie skieruj wnętrzem do góry, spleć palce. Napnij całe proste ciało, kiedy wyciągasz ręce – postaraj się wytrzymać 10 sekund. Opuść ręce, zrelaksuj ciało i powtórz ćwiczenie.

Popraw krążenie całego ciała

Podejdź do ściany, stań tak, żeby jedna stopa była bliżej ściany, a druga krok dalej. nogę z tyłu wyprostuj tak, żeby docisnąć całą piętę do podłogi. Połóż dłonie na ścianie i naciskaj na nią tak, jakbyś chciała ją przesunąć. Po chwili zmień nogę i powtórz ćwiczenie.

Rozruszaj się!

Co jakiś czas wstań zza biurka, weź głęboki oddech, wyprostuj sylwetkę, zrób kilka skłonów, skrętów ciała. Nie zapomnij o nadgarstkach! Pracując przy komputerze, bardzo przeciążasz dłonie. Rozgrzej je raz na jakiś czas, dobrze ci to zrobi.

Dodaj komentarz